Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789462761759 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Lessen uit de antropologie voor iedereen die liever een tribe bouwt dan een organisatie bestuurt. Na het eerder verschenen, prijswinnende 'De Corporate Tribe' een nieuw boek met organisatielessen uit de antropologie. In 'Building Tribes' geven Jitske Kramer en Danielle Braun antwoord op de vraag: hoe dan? Hoe schep je een excellente cultuur, hoe maak je een tribe van je organisatie, welke antropologische lessen kun je toepassen als leider, veranderaar, consultant? Voor dit boek reisden Braun en Kramer opnieuw over de wereld om in verschillende culturen antwoorden te vinden op veelgehoorde organisatievraagstukken. Via prachtige verhalen maak je kennis met leiders, tribeleden en veranderaars van over de hele wereld. Je neemt plaats op hun stoel en kijkt hoe ze dialogen voeren, besluiten nemen en van een groep mensen een tribe maken. De auteurs interviewden op Sumatra de kleindochter van een Batakkoning over koppensnellen en concurrentie in de boardroom, leerden over de waardebepaling van producten volgens de Iraanse ta'arof, een samenhangend geheel van sociale etiquette en impliciete gedragsregels, dompelden zich onder in de stilte van quakermeetings om lastige vragen zonder woorden te beantwoorden en reisden naar de Little White Wedding Chapel in Las Vegas voor wel heel bijzonder veldwerk (trouwen met jezelf) om de essentie van fuseren te doorgronden. En nog veel meer. Dit is geen doorsnee managementboek, maar een boek waarin je leert van wat je al wist. En ook een praktisch boek, vol met antropologische inzichten en concrete activiteiten die je vandaag nog met je team, afdeling of gehele organisatie kunt ondernemen. Wanneer we organisaties benaderen als levende tribes … dan hoeven we nooit meer te vergaderen, maar steken we kampvuren aan. Jitske Kramer is opgeleid tot etnograaf. Als corporate antropoloog richt zij zich op de dynamiek van macht en verschil in organisatieculturen, in binnen- en buitenland. Auteur van onder andere de bestsellers 'De Corporate Tribe' en 'Deep Democracy - de wijsheid van de minderheid'. Zij is spreker, ondernemer, facilitator en oprichter van HumanDimensions. Danielle Braun is corporate antropoloog en promoveerde op een proefschrift over sturing en cultuur binnen de politie. Ze had diverse bestuurlijke functies binnen de asielopvang en de lokale overheid. Danielle is auteur van 'De Corporate Tribe' en van 'Da's Gek'. Ze is spreker, consultant, facilitator en directeur van de Academie voor Organisatiecultuur.