Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789462364028 |
Het managen van projecten vraagt om specifieke competenties. Nogal eens lees je in de krant dat projecten resulteren in een mislukking. De besluitvorming blijkt ondoorzichtig, de financiering komt niet rond, deadlines of kwaliteitsniveaus worden niet gehaald, budgetten worden overschreden of communicatieproblemen verstoren de samenwerking dusdanig dat het project moet worden afgeblazen. In dit boek leer je hoe je een project professioneel kan managen, waardoor veel van deze problemen voorkomen kunnen worden. Het boek richt zich niet alleen op ontwikkelprojecten (van idee tot product), maar ook op onderzoeksprojecten (van vraag tot antwoord) en op adviesprojecten (van probleem tot oplossing). Met de stappenplannen en formats kun je - alleen of samen met je team - direct aan de slag. Jan Verhaar was jarenlang als projectleider en docent projectmanagement verbonden aan verschillende opleidingen in het hoger onderwijs. Sinds zijn pensionering richt hij zich op de begeleiding van mensen en groepen met levensvragen. Stijn Schenk is organisatiesocioloog. Hij deed de afgelopen twintig jaar veel ervaring op met het managen van uiteenlopende projecten en was een aantal jaar docent binnen het hoger beroepsonderwijs. Momenteel is hij als projectondernemer actief in de wereld van het beeldverhaal.